Forum Śląskich Motocyklistów Strona Główna Forum Śląskich Motocyklistów


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: OCC Senior
2010-08-12, 20:20
Gliwice - Rondo Bojkowskie - 12 sierpnia 2010
Autor Wiadomość
Kuba_Rozpruwacz 


Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 582
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2010-08-12, 17:11   Gliwice - Rondo Bojkowskie - 12 sierpnia 2010

Drogie Panie :) Panowie, dnia dzisiejszego wybra³em siê na szlifowanie swoich umiejêtnoœci w pokonywaniu ³uków. St¹d te¿ pomys³ aby obje¿d¿aÌ ronda i ÌwiczyÌ na nich umiejêtnoœci z³o¿enia i kontrolowania pojazdu w z³o¿eniu. Có¿... chyba umiejêtnoœci kontrolowania w z³o¿eniu zabrak³o bo zamiast szlifowaÌ umiejêtnoœci szlifowa³em dzisiaj motocykl i ciuchy. W sumie gdyby umiejêtnoœci mia³o nie zabrakn¹Ì to po co te¿ jecha³bym ÌwiczyÌ ;) Tak czy owak na szczêœcie maj¹c za³o¿ony na sobie kompletny strój, a pod nim zestaw pianek ochronnych zak³adanych osobno uda³o mi siê wyjœÌ z opresji bez najmniejszego uszczerbku - strój jednak siê trochê star³. Jedynie rêkawice s¹ przedziurawione na wylot. Z moto jest niestety nieco gorzej, chocia¿ i tak bardzo dobrze bo ucierpia³ tylko crashpad, lusterko, kierownica, dŸwignia zmiany biegów, stopka i œruba do podnoœnika.

Teraz analizujê sytuacjê i zastanawiam siê jaki by³ powód poœlizgu. Po oglêdzinach moto stwierdzi³em ¿e przedni¹ oponê zamkn¹³em a¿ s³onik Metzelera mi siê przytar³ (w³aœciwie to nawet "ziemia" na której on niby stoi :) no generalnie do koùca. Natomiast tylna opona wnioskuj¹c ze œladów o kszta³cie przypominaj¹cym zygzak ma jeszcze trochê miejsca do jej zamkniêcia.
Kiedy jechaÂłem - na rekacha i nodze - czyli w chwili zdarzenia ;) wydawaÂło mi siĂŞ Âże ujechaÂła mi przednia opona ale teraz zastanawiam siĂŞ czy czasami nie byÂła to opona tylna.
Tak siê dziwnie z³o¿y³o ¿e znalaz³em w internecie nagranie które bardzo przypomina moje zdarzenie :) jeœli wiêc je obejrzycie napiszcie co siê mog³o wydarzyÌ. Oraz jak Waszym zdaniem mo¿naby³oby taki ³uk wykonaÌ prawid³owo oraz jak wyczuÌ i wyjœÌ z takiej sytuacji kiedy ona zaczyna wystêpowaÌ.

PoÂślizg Na Rondzie
_________________

 
 
OCC Senior 
sorry but without me

Motocykl: to zło
Imię: róży
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 2123
Skąd: przychodzę?
Wysłany: 2010-08-12, 19:35   

wyjdziesz z tego ! walcz ;)

ps. moze przeniesiemy temat na ogolny bo przeciez nie bede akceptowal kazdej rady typu "jak wejsc w zakret"?
 
 
Kuba_Rozpruwacz 


Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 582
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-08-12, 19:51   

Nie jest tak Ÿle, przy pochyleniu 40 stopni jeszcze kontrolowa³em ³uk. Problem zacz¹³ siê póŸniej.

Pytanie jest. Stawiacie na przedniÂą czy tylnÂą oponĂŞ jako tÂą ktĂłra wpadÂła w poÂślizg - i dlaczego?

Co by pomog³o Waszym zdaniem... mo¿e coœ tak trywialnego jak wiêksza prêdkoœÌ? Wtedy obci¹¿enie wywo³ane si³¹ odœrodkow¹ by³oby wiêksze, przez co docisk te¿ by³by wiêkszy, a przez to z kolei przyczepnoœÌ? A mo¿e po prostu nic nie da³o siê zrobiÌ?

Fachowo, fachowo proszĂŞ paĂąstwa... ja siĂŞ nie uÂżalam tylko staram czegoÂś nauczyĂŚ wyciÂągajÂąc wnioski. :P

[ Dodano: 2010-08-12, 20:51 ]
S³uszna uwaga, mo¿esz przenieœÌ :)
_________________

 
 
pogan 


Motocykl: Yamaha Vmax, HD Electra
Imię: Mariusz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 234
Skąd: Road Runners MC
Wysłany: 2010-08-12, 20:25   

przeciwskret -poszukaj,poczytaj,potrenuj...
_________________
Support The Best
Route 18
Fuck The Rest
 
 
 
emil 


Motocykl: motocykl
Imię: lucek
Wiek: 111
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 3698
Skąd: somalia
Wysłany: 2010-08-12, 20:26   

jw.
na filmiku widaĂŚ, jak skrĂŞciÂłeÂś w lewo, czyli do zakrĂŞtu.. tylko po co? chciaÂłeÂś sie wyprostowaĂŚ?
 
 
OCC Senior 
sorry but without me

Motocykl: to zło
Imię: róży
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 2123
Skąd: przychodzę?
Wysłany: 2010-08-12, 20:31   

emil napisał/a:
jak skrĂŞciÂłeÂś w lewo
masz na mysli skrecenie w lewo kierownicy ? tez to zauwazylem a moze to miec zwiazek z tym co w trzech slowach napisal pogan.
 
 
MadJack
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-12, 20:31   

jakos tak malo plynnie po mojemu. Z tego co ja zauwazylem to zaraz przed uslizgiem dodawales gazu, a od srodka skrzyzowania jest niezly piach. Jezdze tamtedy bardzo czesto do siostry i te rondo w tym miejscu czesto ma syf. Ja obstawiam na tylna opone. A powodem chyba bylo nie potrzebne dodanie gazu w momencie kiedy bardziej pochylales sie w lewo i tylne kolo sie uslizglo.
Jesli to bylo tylne kolo to kontra kierownicy ale trzeba bardzo dobrze czuc maszyne i wylapac moment w ktorym sie traci przyczepnosc, inaczej to jest za pozno..
 
 
broth 


Motocykl: Tedzia
Imię: Grzegorz
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 71
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-08-12, 20:33   

Z mojego doÂświadczenia ronda sÂą bardzo Âśliskie :P , lepiej ĂŚwiczyĂŚ gdzie indziej ;)
 
 
 
emil 


Motocykl: motocykl
Imię: lucek
Wiek: 111
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 3698
Skąd: somalia
Wysłany: 2010-08-12, 20:40   

tak Artur (z 2), skrêt jak do wyprostowania moto, ale ¿e za ma³a prêdkoœÌ to siê moto bardziej z³o¿y³o, przód uciek³ i po zabawie; ale to raczej nie skrêt a widoczny na filmie piach z kamieniami, kier¹ zacze³o rzucaÌ - za du¿y pochy³ jak na nasze piêkne drogi - i opona uciek³a.
 
 
Kuba_Rozpruwacz 


Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 582
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-08-12, 20:50   

pogan napisał/a:
przeciwskret -poszukaj,poczytaj,potrenuj...


A i owszem, trenuje ile siê da. Z tym ¿e przeciwskrêt jest œwietny na prostej ale ja by³em w sporym z³o¿eniu, przeciwskrêt spowodowa³by i¿ od razu wpad³bym w poœlizg jeœli (tak jak czu³em w tamtym momencie) uœlizg dotyczy³ przedniego ko³a - jednak mog³em siê myliÌ, dopiero uczê siê czuÌ uœlizg, a to delikatna sprawa. Wprowadzona kontra mia³a pozwoliÌ mi odzyskaÌ kontrolê nad przednim ko³em. Ale im d³u¿ej od poœlizgu tym mocniej siê zastanawiam czy czasami nie oœlizgn¹³ mi siê ty³.


emil napisał/a:
jw.
na filmiku widaĂŚ, jak skrĂŞciÂłeÂś w lewo, czyli do zakrĂŞtu.. tylko po co? chciaÂłeÂś sie wyprostowaĂŚ?


Czu³em jakby odje¿d¿a³o mi przednie ko³o. Kontr¹ na odjazd przedniego ko³a jest odbicie w wewnêtrzn¹ zakrêtu aby wyprostowaÌ moto. Je¿eli uje¿d¿a³ przód, decyzja by³a w 100% prawid³owa, jeœli ty³ - w 100% b³êdna ... dlatego chcê ¿ebyœcie mi pomogli to jakoœ ustaliÌ :)


MadJack napisał/a:
jakos tak malo plynnie po mojemu. Z tego co ja zauwazylem to zaraz przed uslizgiem dodawales gazu, a od srodka skrzyzowania jest niezly piach. Jezdze tamtedy bardzo czesto do siostry i te rondo w tym miejscu czesto ma syf. Ja obstawiam na tylna opone. A powodem chyba bylo nie potrzebne dodanie gazu w momencie kiedy bardziej pochylales sie w lewo i tylne kolo sie uslizglo.
Jesli to bylo tylne kolo to kontra kierownicy ale trzeba bardzo dobrze czuc maszyne i wylapac moment w ktorym sie traci przyczepnosc, inaczej to jest za pozno..


No wÂłaÂśnie, to moÂżliwe Âże jednak coÂś tam byÂło. Pytanie tylko czy nawet jeÂżeli coÂś byÂło (czego nie zauwaÂżyÂłem przed wejÂściem w zakrĂŞt) to czy daÂło siĂŞ temu jakoÂś zapobiec w trakcie.
Jak wyczuĂŚ uÂślizg przedniego i tylnego koÂła.


prezesartur napisał/a:
Ja i tak jestem za tym, Âże to kamera przewaÂżyÂła motocykl.


By³a zamontowana centralnie, co najwy¿ej doci¹¿y³a moto wiêc wp³ynê³a pozytywnie, a nie negatywnie na przyczepnoœÌ :P


broth napisał/a:
Z mojego doÂświadczenia ronda sÂą bardzo Âśliskie :P , lepiej ĂŚwiczyĂŚ gdzie indziej ;)


JakieÂś propozycje? :)
_________________

 
 
emil 


Motocykl: motocykl
Imię: lucek
Wiek: 111
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 3698
Skąd: somalia
Wysłany: 2010-08-12, 20:58   

w lewym Âłuku tylne koÂło moÂże uciec na zewntÂąrz, wiec przĂłd powinien siĂŞ skrĂŞciĂŚ w prawo (coÂś jak ÂżuÂżel ;) ) a na filmie widaĂŚ, Âże przĂłd skrĂŞca bardziej w lewo.

jak dla mnie uciekÂł przĂłd.

co powinienes zrobiĂŚ? widzÂąc takie gĂłwno na Âśrodku ronda, wyprostowaĂŚ moto i przejechaĂŚ wolniej :)
 
 
Kuba_Rozpruwacz 


Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 582
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-08-12, 21:07   

emil napisał/a:

w lewym Âłuku tylne koÂło moÂże uciec na zewntÂąrz, wiec przĂłd powinien siĂŞ skrĂŞciĂŚ w prawo (coÂś jak ÂżuÂżel ;) ) a na filmie widaĂŚ, Âże przĂłd skrĂŞca bardziej w lewo.


Problem tej sytuacji to za du¿y skrêt jak na taki manewr (k¹t w pochyleniu wyniós³ ok. 40' - wstêpnie policzy³em wg nagrania) i za ma³a prêdkoœÌ (40km/h) czyli brak doci¹¿enia.
Ale niepokoi mnie wniosek z tego, Âże w zakrĂŞcie nie daÂło siĂŞ juÂż nic zrobiĂŚ :/


emil napisał/a:

jak dla mnie uciekÂł przĂłd.


A jednak przĂłd, dlaczego?


emil napisał/a:

co powinienes zrobiĂŚ? widzÂąc takie gĂłwno na Âśrodku ronda, wyprostowaĂŚ moto i przejechaĂŚ wolniej :)


Æwiczenia to æwiczenia, na rajzie jecha³bym mniej ostentacyjnie :P
_________________

Ostatnio zmieniony przez Kuba_Rozpruwacz 2010-08-12, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prezesartur 

Motocykl: Nie mam. Nie jestem cool.
Imię: Artur
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 4520
Skąd: Łazy
Wysłany: 2010-08-12, 21:09   

Gdzie wy tam piasek wypatrzyliÂście? Ja jedyne co zauwaÂżyÂłem to hipka jak siĂŞ turlaÂł i to teÂż dopiero za drugim podejÂściem bo za pierwszym popatrzyÂłem 1,5 minuty byÂło nudnawo przerzuciÂłem na 4,5 obejrzaÂłem do koĂąca i zastanawiaÂłem siĂŞ o co on w ogĂłle pyta.
SwojÂą drogÂą to juÂż pomijajÂąc wszystko powyÂższe jeÂśi byÂłeÂś pochylony 40 stopni przy takiej prĂŞdkoÂści to nie mogÂło siĂŞ inaczej skoĂączyĂŚ bo to blisko granicy jakÂą moÂżna pochyliĂŚ motocykla a tĂŞ granicĂŞ i tak uzyskuje siĂŞ przy rozsÂądnej prĂŞdkoÂści a nie prawie stojÂąc.

[ Dodano: 2010-08-12, 22:12 ]
Jak ja tego nie lubiĂŞ napiszĂŞ coÂś wyÂśle a ktoÂś w tym samym momencie napisze to samo.
 
 
OCC Senior 
sorry but without me

Motocykl: to zło
Imię: róży
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 2123
Skąd: przychodzę?
Wysłany: 2010-08-12, 21:14   

Kuba_Rozpruwacz napisał/a:
A jednak przĂłd, dlaczego?

emil napisał/a:
jak dla mnie uciekÂł przĂłd.

bo
emil napisał/a:
w lewym Âłuku tylne koÂło moÂże uciec na zewntÂąrz, wiec przĂłd powinien siĂŞ skrĂŞciĂŚ w prawo

;)
Kuba_Rozpruwacz napisał/a:
Z tym Âże przeciwskrĂŞt jest Âświetny na prostej ale ja byÂłem w sporym zÂłoÂżeniu(...)

pojecie przeciwskretu dziala w kazdej sytuacji. czy moto "stoi" czy "lezy". chcac skrecic bardziej - dopychasz , chcac odpuscic - przestajesz pchac.

bez swiadomego przeciwskretu nie da sie kontrolowac motocykla w przechyle.
Ostatnio zmieniony przez OCC Senior 2010-08-12, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeno
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-12, 21:15   

Kuba_Rozpruwacz napisał/a:

JakieÂś propozycje? :)


parking przy M1.

ja mialem dzis podobnie, popierd.liÂły mi sie hamulce z nadmiaru wraÂżen i chciaÂłem zrobiĂŚ kontrolowany Âładny uÂślizg tyÂłu a w efekcie uciekÂł mi przĂłd. przed wÂłasnÂą furtkÂą :D .
ale nie zastanawia³em siê jak ty czy uda mi sie wyprostowaÌ i uratowaÌ tylko sie podpar³em nog¹ prawie zeskakuj¹c. honda sie po³ozy³a. niestety. ale ja wiem, ¿e na bank wcisn¹³em hamulec a ty podobno nie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Nie moesz ciga zacznikw na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
http://www.mgm-moto.plhttp://www.motoautostrada.plhttp://dawcy-usmiechu.slask.pl/