Forum Śląskich Motocyklistów Strona Główna Forum Śląskich Motocyklistów


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeciwskręt...
Autor Wiadomość
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-03-18, 16:30   Przeciwskręt...

Nie to żebym uważał się za mądrzejszego od autorów wielu poradników jazdy motocykle, ale jendo mi nie gra... wszędzie gada sie o tym że ten cały przeciwskręt to technika pokonywania zakrętów.

A nie jest przypadkiem tak że przeciwskręt to tylko technika zainicjowania, samego wejścia w zakręt??

Bo przecież jak oglądamy na YT te wszystkie takie konkursowe jazdy zawody wśród pachołków przy małych prędkościach gdzie schodzą na kolana, to widać że kierownica jest skręcona w strone skrętu i to prawie do oporu, więc tam chyba nie ma mowy o przeciwskręcie??

Sam próbowałem tego przeciwskrętu jak tylko o nim uslyszalem i przy szybszych prędkościach nie wyobrażam sobie rozpocząć łuku bez tego....
Jednak przy prędkościach powiedzmy do 40-50km/h kierownica w ciasnym łuku zawsze skręcona w strone zakrętu....



Wypowiecie sie??
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
 
 
 
mariusz888 

Motocykl: 800gs
Imię: mariusz
Wiek: 48
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2015-03-18, 17:01   

http://www.scigacz.pl/Prz...acych,6271.html
tam jest filmik jak to wygląda przy predkosci około 10 km.h
pozd.
 
 
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-03-18, 19:34   

Widziałem to już wcześniej.... i to tylko właśnie potwierdza moje w/w twierdzenie. Tam na pewno nie ma 10km/h a mysle ze 3x wiecej, ale tak czy siak jak wlasnie takie ciasne zawracanki są na wąskiej drodze 1 jezdniowej to zawsze sie nogą asekuruje bo mam wrazenie ze moto sie położy do wewnątrz....

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=CYbsQCw4thA

właśnie tu jest idealny przykład, jemu tez moto sie kładzie nagle i gwałtownie jakby sie miało zaraz obalić i tam jest mysle kierownica do oporu skręcona więc czy można na wyżej załączonym filmiku mówić o przeciwskręcie już podczas samego skręcania?? (bo pewnie go robi wprowadzając moto w zakręt)

Chociaz widze ze tutaj jak np przy wielkich predkosciach sie czlowiek kladzie razem z moto w strone wewnętrzną chcąc zejść na kolano, tak tutaj sie odchyla w przeciwną strone, zewnętrzną, a moto prowadzi jak gdyby biodrami...
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
Ostatnio zmieniony przez Michal87sc 2015-03-18, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mariusz888 

Motocykl: 800gs
Imię: mariusz
Wiek: 48
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2015-03-18, 19:47   

Michal87sc napisał/a:
właśnie tu jest idealny przykład, jemu tez moto sie kładzie nagle i gwałtownie jakby sie miało zaraz obalić i tam jest mysle kierownica do oporu skręcona więc czy można na wyżej załączonym filmiku mówić o przeciwskręcie już podczas samego skręcania?? (bo pewnie go robi wprowadzając moto w zakręt)

no tak jest. a w samym zakręcie operuje gazem z równocześnie wciśniętym hamulcem tylnym(tzw. martwy ciąg)

[ Dodano: 2015-03-18, 20:36 ]
https://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw
 
 
shogun_zag 


Motocykl: RC8R + RN22
Imię: Piotrek
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 66
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-03-19, 09:59   

Michal87sc, odnoszę wrażenie, że na ścigach inaczej nie da się (?!) skręcać niż przeciwskrętem :D
Kiedyś nawet próbowałem skręcać w prawo by jechac w prawo, ale jakoś słabo mi to wychodziło :zawstydzony
Wiem, że z tym przeciwskrętem, to jakieś takie ... głupie ... skręcać w prawo, by jechać w lewo ;o A zobaczcie, jak na żużlu zapierdzielają driftem ... to w takiej dużej przesadzie w porównaniu z naszymi, asfaltowymi potrzebami.
Ameryki tu nie odkryjemy, bo dużo mądrzejsi i doświadczeni temat przerabiali, więc po co ...?

Uważam, że poniższe linki rozwieją Wasze wątpliwości.
Świetnie i bardzo organoleptycznie, tłumacząc przy tym temat jak krowie na pastwisku ... pokazuje to CODA:
https://www.youtube.com/watch?v=Hv5X37wJX8k
No i ten filmik ... obejrzyjcie od deski, do deski, nawet kilka razy, bo to jak w tytule ... BIBLIA
https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME ...

Czy już jasne? Nie? To obejrzyj w/w jeszcze kilka razy ... i tak, aż do wyczerpania się Wam RAM-u ;)
A teraz na moto i ćwiczyć :P

P.s.
Jechałem wczoraj na moto do Słomnik przez Ogrodzieniec ... szok. Uważajcie na to, co na drodze! Jest po zimie (!?)
Na tych pięknych winklach przy skałach leży pełno drobnych kamyczków (średnicy ok. 30-50 mm), które auta kołami powyrywały z pobocza na asfalt.
Ci, co z pola maszynami rolniczymi wyjeżdżali, też sporo błota napaćkali :>
Uważajcie więc .... bardzo uważajcie !!
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-03-19, 13:26   

Do konca mnie nie zrozumiales chyba, ale liczą sie dobre chęci :D :D:D:

[ Dodano: 2015-03-19, 13:32 ]
mariusz888 napisał/a:
Michal87sc napisał/a:
właśnie tu jest idealny przykład, jemu tez moto sie kładzie nagle i gwałtownie jakby sie miało zaraz obalić i tam jest mysle kierownica do oporu skręcona więc czy można na wyżej załączonym filmiku mówić o przeciwskręcie już podczas samego skręcania?? (bo pewnie go robi wprowadzając moto w zakręt)

no tak jest. a w samym zakręcie operuje gazem z równocześnie wciśniętym hamulcem tylnym(tzw. martwy ciąg)

[ Dodano: 2015-03-18, 20:36 ]
https://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw


dzieki za link.... o to mi wlasnie chodzilo

hamulec ma byc wcisniety zeby cainicjowac skret czy zeby wyprostowac maszyne?? czy podczas calego łuku
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
Ostatnio zmieniony przez Michal87sc 2015-03-19, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mariusz888 

Motocykl: 800gs
Imię: mariusz
Wiek: 48
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2015-03-19, 14:02   

najlepiej spróbować robiąc sobie ósemki, przy każdym pochyleniu lekko gaz i hamulec tylny i po godzinie będziesz płynnie zamykał oponę przy 15km.h :D
 
 
shogun_zag 


Motocykl: RC8R + RN22
Imię: Piotrek
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 66
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-03-19, 17:44   

Michal87sc napisał/a:
Do konca mnie nie zrozumiales chyba

No nie, sorki :zawstydzony B)
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-03-19, 17:55   

wybaczam ci ;)
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
 
 
 
tomekCBF 

Motocykl: CBF
Imię: Tomek
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-04-28, 17:07   

Polecam obejrzeć lub poczytać książke Keith Code'a Twist Of The Wrist lub po polsku Przyspieszenie. Z tego co kojarzę są nawet dwie części tego cyklu. Wyjaśniają tam od A do Z czemu, po co i jak ;) Można się dużo nauczyć, a doświadczeni mogą się podszkolić. Film całkiem fajnie to przekazuje, jednak książka jest bardziej szczegółowa.
_________________
MEGA WYPRZEDAŻ ODZIEŻY MOTOCYKLOWEJ, KASKÓW, AKCESORII, SPRAWDŹ NA:

KLIK

TANIEJ NIE ZNAJDZIESZ!
 
 
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-04-29, 21:53   

Czytałem ;)
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
 
 
 
procek225 


Motocykl: niebieski :)
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 550
Skąd: Mysłowice
  Wysłany: 2015-04-30, 15:15   

i na co wydałeś swoje 10 dolarów? :D
_________________
"Bóg musi kochać szaleńców. Tak wielu ich stworzył" - Mudżahedin w Rambo III.
 
 
Michal87sc 
Boski Valentino


Motocykl: made in china
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 3118
Skąd: 161 JO90NH
Wysłany: 2015-05-04, 20:38   

nic nie wydałem...
_________________
Moje wszystkie moto: http://www.bikepics.com/members/michal87sc/

http://www.michaljeczak.flog.pl

https://www.facebook.com/...54797774?ref=hl
 
 
 
Ice man 


Motocykl: GSXR 1100, FZ1
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1045
Skąd: DG
Wysłany: 2015-05-18, 22:03   

Michal87sc napisał/a:
nic nie wydałem...

chciwy jak żyd :D
_________________
STRZEMIESZYCE - DZIWKI SZAMPAN STRZELANINY
 
 
bankus 


Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-29, 15:39   

w temacie przeciwskręt: nie jestem dużym praktykiem, ale stosuję i polecam, więc się podzielę:
Stosuje zawsze powyżej prędkości, w której siła odśrodkowa nie pozwala inaczej - w każdym moto to pewnie inna predkość a u mnie ok 30km/h. Więc przy manewrach parkingowych lub w korku zapomnijcie o przeciwskręcie. Przeciwskręt stosuję przez całą długość zakrętu - na początku go inicjuję lekkim wypchnięciem do przodu manetki, potem utrzymuję lub koryguję. Powyżej pewnej prędkości chcąc skręcić bez przeciwskrętu siła odśrodkowa wypchnie nas zawsze w str. przeciwną - czasem nawet na przeciwny pas ruchu, więc trzeba zadziałać odwrotnie. Moto skręca poprzez pochylenie i dlatego opony motocyklowe mają okrągły profil a nie jak samochodowe kwadratowy, żeby przy pochyleniu zmniejszyć obwód koła i skręcić. Cały wic polega więc na tym by motocykl pochylić, a pochylisz go przez działanie siły odśrodkowej (strona w którą skierowana jest kierownica ma tu dla kierunku jazdy małe znaczenie - SKRĘT WYKONUJEMY PRZEZ POCHYLENIE). Dlatego by pochylić moto we właściwą str. trzeba kierownice w odwrotną skierować (ale z wyczuciem, na ogół delikatnie), bo to wywoła przeciwstawną siłę odśrodkową.
Dla nieprzekonanych: najlepiej poćwiczyć przy predkości ok 50km/h na ślimakach zjazdowych z autostrady (A4 między K-cami a Chorzowem to dobre miejsce).
A najlepsze w tym wszystkim, że wszyscy stosujemy przeciwskręt (bo inaczej się nie da), tylko chodzi o to by robić to świadomie, bo wtedy większe bezpieczeństwo i fan z jazdy 2x większy
Ostatnio zmieniony przez bankus 2015-10-29, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Nie moesz ciga zacznikw na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
http://www.mgm-moto.plhttp://www.motoautostrada.plhttp://dawcy-usmiechu.slask.pl/