|
Przeciwskręt... |
| Autor |
Wiadomość |
Hanczak

Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-10-29, 15:49
|
|
|
Właśnie przy małych prędkościach przeciwskręt jest najlepszą możliwą techniką. Po prostu może jesteś jeszcze zbyt spięty bojąc się wywrotki żeby go używać |
|
|
|
 |
bankus

Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 196 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-10-29, 16:03
|
|
|
no co Ty? przy małej prędkości jedziesz tam gdzie skierujesz kierownicę. Jeśli masz na myśli filmik z tego wątku z manewrowaniem z wykorzystaniem hamulca tylnego to nie jest to technika przeciwskrętu. W tym filmiku chodzi o sprowokowanie moto do powrotu do pionu a nie pochyłu. Zauważ, że gosciu balansuje pochyleniem na granicy wywrotki, a knif polega na umiejetności wyprostowania motocykla - to juz wyższa szkoła jazdy Sama nazwa "przeciwskręt" wskazuje że powinniśmy skęcać w przeciwną str., a przy małej prędkosci to niemożliwe. No chyba że jako małe predkości traktujesz np 20km/h - to tak - mozna próbować już od tej prędk. |
| Ostatnio zmieniony przez bankus 2015-10-29, 16:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Edek

Motocykl: Honda Hornet '00
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Golasowice
|
Wysłany: 2015-10-29, 17:33
|
|
|
| Nie zgodzę się. Przeciwskręt można stosować przy każdej prędkości. Przy niższej jest po prostu cięższy do opanowania bo moto samo się tak łatwo nie prostuje i czasem trzeba do tego dodać trochę ruchów rollgazem albo hamulcem. |
|
|
|
 |
bankus

Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 196 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-10-29, 20:40
|
|
|
http://www.sportjazda.pl/...azdy/przeciwskt
http://www.bigbiker.pl/przeciwskret/
obawiam się że użycie hamulca w czasie przeciwskrętu to pewna gleba. Wręcz należy delikatnie przyspieszać, bo przecież przy takim samym ustawieniu gazu jedziesz na mniejszym obwodzie koła (bo pochylonego) a więc wolniej. Więc aby utrzymać stałą prędkość im bardziej się pochylisz tym troszke więcej gazu trzeba |
| Ostatnio zmieniony przez bankus 2015-10-29, 20:46, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Hanczak

Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-10-29, 21:33
|
|
|
Powiem tak, to są moje odczucia, a nie filmikowe. Łatwiej jest mi manewrować z użyciem przeciwskrętu przy małych prędkościach i tyle. Oczywiście wiąże się to z odpowiednim operowaniem manetką gazu. Ogólnie jazda na motocyklu jest złożonym procesem i trzeba się cały czas doskonalić nabijając kolejne kilometry |
|
|
|
 |
bankus

Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 196 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-11-07, 19:45
|
|
|
troche z innej beczki:
Chciałem zapytać o przegazówke. Przy redukcji biegów od 6 do 3 z przegazówką jest ok, ale redukując z 3 na 2 bardzo często czuję zbyt silne hamowanie silnikiem. Próbowałem już mocniej przegazować, albo wolniej puszczać sprzęgło, ale raczej nie pomaga. Przegazówka to już u mnie odruch więc trudno go różnicować tylko przy zejściu na 2-ke. Coś robie nie tak, czy "te biegi tak mają"?
Zwykle po takich dynamicznych redukcjach z przegazówką tłumik strzeli, ale to podobno normalne.
No i mam taką obawę czy nie morduję silnika niepotrzebnie. |
|
|
|
 |
procek225

Motocykl: niebieski :)
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 550 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-11-08, 12:08
|
|
|
Przegazówkę robisz, żeby podnieść (wyrównać) obroty silnika przy zmianie biegu na niższy (gdy wysprzęglasz) - żeby nie było czuć kopnięcia i oszczędzić trochę skrzyni biegów. A, że hamowanie silnikiem jest duże - zazwyczaj jest duże przy wysokich obrotach na niskich biegach |
_________________ "Bóg musi kochać szaleńców. Tak wielu ich stworzył" - Mudżahedin w Rambo III. |
|
|
|
 |
chop
Motocykl: Honda
Imię: Georg
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Europa
|
Wysłany: 2015-11-09, 09:11
|
|
|
| bankus, a może redukujesz na 2 przy zbyt dużej prędkości, wtedy zawsze będzie mocne hamowanie silnikiem. |
|
|
|
 |
bankus

Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 196 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-11-09, 12:36
|
|
|
no takie też moje podejrzenia są, choć odczucie prędkości nie za wielkie mam. Z jednej strony to ta dwójka kręci do dużej predkości a z drugiej "działa" ona już od b. niskiego zakresu i stąd już dumałem czy nie lepiej jednak dłużej zwalniać na trójce. Problem jest właściwie tylko przed wejściem w nieznany zakręt...wtedy bezpieczniej jednak na niższym biegu. Muszę nad tym popracować, ale niestety juz wiosną |
|
|
|
 |
Edek

Motocykl: Honda Hornet '00
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Golasowice
|
Wysłany: 2015-11-09, 20:21
|
|
|
szybciej na niższym -> bezpieczniej na wyższym |
|
|
|
 |
Hanczak

Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-11-11, 13:22
|
|
|
| Przy zwykłej jeździe lepiej redukować tak w zakresie do połowy maksymalnej prędkości obrotowej. Powyżej zaczynają się schody łącznie z blokowaniem tylnego koła. Poza tym co motocykl to inaczej... trzeba wyczuć. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Nie moesz ciga zacznikw na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|