Forum Śląskich Motocyklistów Strona Główna Forum Śląskich Motocyklistów


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeciwskręt...
Autor Wiadomość
Hanczak 


Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-29, 15:49   

Właśnie przy małych prędkościach przeciwskręt jest najlepszą możliwą techniką. Po prostu może jesteś jeszcze zbyt spięty bojąc się wywrotki żeby go używać :)
 
 
bankus 


Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-29, 16:03   

no co Ty? przy małej prędkości jedziesz tam gdzie skierujesz kierownicę. Jeśli masz na myśli filmik z tego wątku z manewrowaniem z wykorzystaniem hamulca tylnego to nie jest to technika przeciwskrętu. W tym filmiku chodzi o sprowokowanie moto do powrotu do pionu a nie pochyłu. Zauważ, że gosciu balansuje pochyleniem na granicy wywrotki, a knif polega na umiejetności wyprostowania motocykla - to juz wyższa szkoła jazdy :) Sama nazwa "przeciwskręt" wskazuje że powinniśmy skęcać w przeciwną str., a przy małej prędkosci to niemożliwe. No chyba że jako małe predkości traktujesz np 20km/h - to tak - mozna próbować już od tej prędk.
Ostatnio zmieniony przez bankus 2015-10-29, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Edek 


Motocykl: Honda Hornet '00
Imię: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Golasowice
Wysłany: 2015-10-29, 17:33   

Nie zgodzę się. Przeciwskręt można stosować przy każdej prędkości. Przy niższej jest po prostu cięższy do opanowania bo moto samo się tak łatwo nie prostuje i czasem trzeba do tego dodać trochę ruchów rollgazem albo hamulcem.
 
 
bankus 


Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-29, 20:40   

http://www.sportjazda.pl/...azdy/przeciwskt

http://www.bigbiker.pl/przeciwskret/

obawiam się że użycie hamulca w czasie przeciwskrętu to pewna gleba. Wręcz należy delikatnie przyspieszać, bo przecież przy takim samym ustawieniu gazu jedziesz na mniejszym obwodzie koła (bo pochylonego) a więc wolniej. Więc aby utrzymać stałą prędkość im bardziej się pochylisz tym troszke więcej gazu trzeba :)
Ostatnio zmieniony przez bankus 2015-10-29, 20:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hanczak 


Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-29, 21:33   

Powiem tak, to są moje odczucia, a nie filmikowe. Łatwiej jest mi manewrować z użyciem przeciwskrętu przy małych prędkościach i tyle. Oczywiście wiąże się to z odpowiednim operowaniem manetką gazu. Ogólnie jazda na motocyklu jest złożonym procesem i trzeba się cały czas doskonalić nabijając kolejne kilometry :)
 
 
bankus 


Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-07, 19:45   

troche z innej beczki:
Chciałem zapytać o przegazówke. Przy redukcji biegów od 6 do 3 z przegazówką jest ok, ale redukując z 3 na 2 bardzo często czuję zbyt silne hamowanie silnikiem. Próbowałem już mocniej przegazować, albo wolniej puszczać sprzęgło, ale raczej nie pomaga. Przegazówka to już u mnie odruch więc trudno go różnicować tylko przy zejściu na 2-ke. Coś robie nie tak, czy "te biegi tak mają"?
Zwykle po takich dynamicznych redukcjach z przegazówką tłumik strzeli, ale to podobno normalne.
No i mam taką obawę czy nie morduję silnika niepotrzebnie.
 
 
procek225 


Motocykl: niebieski :)
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 550
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-11-08, 12:08   

Przegazówkę robisz, żeby podnieść (wyrównać) obroty silnika przy zmianie biegu na niższy (gdy wysprzęglasz) - żeby nie było czuć kopnięcia i oszczędzić trochę skrzyni biegów. A, że hamowanie silnikiem jest duże - zazwyczaj jest duże przy wysokich obrotach na niskich biegach ;)
_________________
"Bóg musi kochać szaleńców. Tak wielu ich stworzył" - Mudżahedin w Rambo III.
 
 
chop 

Motocykl: Honda
Imię: Georg
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Europa
Wysłany: 2015-11-09, 09:11   

bankus, a może redukujesz na 2 przy zbyt dużej prędkości, wtedy zawsze będzie mocne hamowanie silnikiem.
 
 
bankus 


Motocykl: Honda CBF500
Imię: Mirek
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-09, 12:36   

no takie też moje podejrzenia są, choć odczucie prędkości nie za wielkie mam. Z jednej strony to ta dwójka kręci do dużej predkości a z drugiej "działa" ona już od b. niskiego zakresu i stąd już dumałem czy nie lepiej jednak dłużej zwalniać na trójce. Problem jest właściwie tylko przed wejściem w nieznany zakręt...wtedy bezpieczniej jednak na niższym biegu. Muszę nad tym popracować, ale niestety juz wiosną :(
 
 
Edek 


Motocykl: Honda Hornet '00
Imię: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Golasowice
Wysłany: 2015-11-09, 20:21   

szybciej na niższym -> bezpieczniej na wyższym ;)
 
 
Hanczak 


Motocykl: VFR 800
Imię: Kuba
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-11, 13:22   

Przy zwykłej jeździe lepiej redukować tak w zakresie do połowy maksymalnej prędkości obrotowej. Powyżej zaczynają się schody łącznie z blokowaniem tylnego koła. Poza tym co motocykl to inaczej... trzeba wyczuć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Nie moesz ciga zacznikw na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
http://www.mgm-moto.plhttp://www.motoautostrada.plhttp://dawcy-usmiechu.slask.pl/