 |
Forum Śląskich Motocyklistów
|
|
Nie Tylko Dla Nowicjuszy |
| Autor |
Wiadomość |
Kuba_Rozpruwacz

Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 582 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2010-06-14, 09:59 Nie Tylko Dla Nowicjuszy
|
|
|
Szuka³em komentarzy, informacji, rad i innych danych. Nie uda³o mi siê ich znale¼æ lub by³y one bardzo ubogie. Sprawa powszechna, acz zauwa¿y³em ¿e szczególnie niebezpieczna. Potrafi zaskoczyæ nie tylko nowicjusza.
Chodzi mianowicie o WIATR BOCZNY .
Chcia³bym ¿eby¶my w tym w±tku (gdy¿ nie znalaz³em podobnego), rozwinêli ten temat. Opowiedzieli o w³asnych do¶wiadczeniach oraz o metodach radzenia sobie z tym problemem. Bardzo zale¿y mi te¿ na tym aby osoby znaj±ce specyfikê wielu motocykli, mog³y je porównaæ w³a¶nie pod k±tem "odporno¶ci" na wiatr boczny oraz opisa³y ró¿nice. A dla Wszystkich... wymieñcie moto na jakich siê poruszacie, opiszcie w³asne, a zarazem subiektywne odczucia. Je¿eli dysponujecie linkami do ciekawych materia³ów, tj. m.in. artyku³y, nagrania wideo etc., podzielcie siê nimi. |
|
|
|
 |
OCC Senior
sorry but without me
Motocykl: to zło
Imię: róży
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 2123 Skąd: przychodzę?
|
Wysłany: 2010-06-14, 10:50
|
|
|
ciekawy temat. szczegolnie dotyczy osob jezdzacych na "owianych" motocyklach bo "golasy" sa mniej podatne.
moje spostrzezenia:
- im mniej plastikow (im mniejsza powierzchnia boczna motocykla) tym mniej to czuc.
- im srodek ciezkosci motocykla nizej - tym mniej czuc. - szczegolnie wazne przy pakowaniu bagazy na motocykl bo kazda dodatkowa sakwa jest powierzchnia na ktora dziala wiatr.
- im ciezszy motocykl tym wieksza odpornosc na wiatr boczny.
a jak sobie radze? jezdze calkowicie owianym i w miare lekkim sprzetem (ok 200kg) i szczegolnie na autostradach potrafi niezle zawiac. pozostaje tylko stala kontra przeciwskretem. Kiedys nad morzem wialo tak ze przez wieksza czasc odcinka drogi w danym kierunku jechalem pochylony pod katem.
- jezeli to autostrada to jest w miare latwo bo podmuchy sa w miare regularne wiec trudniej jest o nich zapomniec.
- jezeli to zwykla droga przez miasto (dziura w pierzei budynkow) czy las to jest juz bardziej niebezpiecznie.
wyjezdzajac z lasu na polane moze nas niezle zmiesc nawet o pare metrow w bok.
pozostaje czujnosc i przeciwskret.
dobre miejsce na sprawdzenie tego zjawiska jest na a4 katowice gliwice. tam w okolicach rudy czesto mocno wieje z boku.
ps. czekam na wypowiedz w tym temacie posiadaczy np hondy pacyfic bo to do piero jest jeden wielki plastikowy latawiec |
|
|
|
 |
emil

Motocykl: motocykl
Imię: lucek
Wiek: 111 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 3698 Skąd: somalia
|
Wysłany: 2010-06-14, 11:44
|
|
|
| Ar2rM napisał/a: | | wyjezdzajac z lasu na polane moze nas niezle zmiesc nawet o pare metrow w bok. |
no nie zgodze siê tutaj. przy takich prêdko¶ciach to ¿adna ró¿nica czy wjezdzasz do lasu czy z niego wyje¿d¿asz, chyba ¿e walisz wiochami po 150.
Najgorzej jest na autostradzie, bo tam pizdzi z ka¿dej strony, jak nie w pysk to z boku. Ma³o tego, ¿e moto pali litra wiecej na 100, to jeszcze trzeba pilnowaæ kierownicy.
Podobno przy wyprzedzaniu ciê¿arówki lubi ¶ci±gn±æ przed kabinê..
.. jeszcze mi siê to nie zdarzy³o, nie czuje wogóle takiej tendencji motocykla, no ale kto¶ takie has³o wymy¶li³, wiêc mo¿liwe, ¿e co¶ w tym jest.
Napewno na vfr jest lepiej ni¿ na tdm (mia³em wcze¶niej tak± kozê), bo ta jest ni¿sza, choæ masa ta sama, pozycja za kierownic± bardziej le¿±ca, lepiej j± czujê.
I o 200% lepiej ni¿ na xj600, ale to chyba ze wzglêdu na ogólnie s³abe prowadzenie xj i jej rowerowe oponki
Co do przeciwskrêtu - trzeba go utrzymywaæ, po d³u¿szej trasie patrz±c na opony, mo¿na mieæ wra¿enie, ¿e moto jest krzywe, bo lacie sie ¶cieraj± tylko z jednej strony
Co do ¿aglówki - jak wygl±da vfr chyba wiêkszo¶æ wie
Ko³o Rudy wieje?? nie zauwa¿y³em ale jed¼cie z Góry ¦w. Anny na Wroc³aw czy te¿ do nas, tam to k.rwa wieje |
|
|
|
 |
OCC Senior
sorry but without me
Motocykl: to zło
Imię: róży
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 2123 Skąd: przychodzę?
|
Wysłany: 2010-06-14, 11:52
|
|
|
| emil napisał/a: | | no nie zgodze siê tutaj. przy takich prêdko¶ciach to ¿adna ró¿nica czy wjezdzasz do lasu czy z niego wyje¿d¿asz, chyba ¿e walisz wiochami po 150. |
nie wiem czy mowimy o tym samym. bo nie raz jak wyjezdzalem z lasu na polane (oczywiscie jadac droga) to wystepowal silny podmuch (jezeli wiatr wieje z kierunku bocznego do kierunku jazdy) i motocykl (samochod tez) przesuwa nagle w bok.
wcale nie trzeba jechac 150 ale im wieksza predkosc tym przesunicie powinno byc wieksze bo przy jednakowym czasie reakcji na nagle pochylenie motocykla (dla predkosci 150 i 90) droga jaka przeciedziemy zanim skontujemy przy 150 bedzie wieksza. |
|
|
|
 |
Kuba_Rozpruwacz

Motocykl: SV 650 S
Imię: Jakub
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 582 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2010-06-14, 12:08
|
|
|
Z moich spostrze¿eñ, wiatr boczny wystêpuje bardzo czêsto przy wy¿szych temperaturach ale g³ównie w mocno s³oneczne dni, wiêc w³a¶nie wtedy mo¿emy siê go spodziewaæ szczególnie. Moim zdaniem dzieje siê tak w wyniku ogrzewania przez S³oñce skorupy ziemskiej kontynentalnej która to z kolei przekazuje t± energiê do powietrza, które jako ogrzane staje siê l¿ejsze od ch³odnego i próbuje siê za wszelk± cenê wydostaæ nad ch³odniejsze powietrze. W ten sposób czêsto przesuwa siê zamiast prostopadle to równolegle do powierzchni ziemi tworz±c, ciep³e acz nag³e i porywiste podmuchy wiatru. Powierzchnie p³askie sprzyjaj± temu zjawisku, gdy¿ nagrzane od ziemi powietrze szczególnie ³atwo przemieszcza siê je¶li nic go nie ogranicza tak jak budynki, drzewa czy inne przeszkody. Czêsto tak intensywne podmuchy wiatru prawie w ogóle nie wystêpuj± w dni pochmurne. Wyj±tkiem jest zmiana pogody. Ale nawet opad deszczu mo¿e tak bardzo och³odziæ ziemiê i powietrze ¿e masy powietrza zaczynaj± siê przemieszczaæ pod wp³ywem frontu o innej temperaturze. Jednak zawsze szczególnie niebezpieczne s± otwarte przestrzenie. To samo siê dotyczy du¿ych akwenów wodnych, jeziora, morza, oceany. Jakby na to nie spojrzeæ woda intensywniej ch³onie temperaturê i d³u¿ej j± oddaje, a na dodatek jest przestrzeni± otwart±. Je¿eli temperatura l±du i wody s± zbli¿one, wiatr bêdzie raczej niewielki, je¿eli ró¿nica wystêpuje w wiêkszym stopniu, wiatr równie¿ przybierze na sile.
Co do moto. Przemieszczam siê na SV 650 S. Jest to lekki motocykl, ok.170kg, razem ze mn± ma masê ok.260kg. Jak na mój gust jest bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru. O pozycji innej ni¿ le¿±ca mo¿na zapomnieæ. Na A4 faktycznie wystêpuj± spore podmuchy wiatru, natomiast ostatnio t± tras± jecha³em w czwartek w zesz³ym tygodniu i muszê stwierdziæ ¿e podmuchy nie by³y jednostajne i ³atwe do przewidzenia. Có¿ warunek dnia s³onecznego by³ spe³niony, wiêc i podmuchy co chwila by³y w inn± stronê, chocia¿ fakt, nie sposób by³o o nich zapomnieæ - zupe³nie jak na rodeo cy cu¶
[ Dodano: 2010-06-14, 13:12 ]
| Ar2rM napisał/a: | nie raz jak wyjezdzalem z lasu na polane (oczywiscie jadac droga) to wystepowal silny podmuch (jezeli wiatr wieje z kierunku bocznego do kierunku jazdy) i motocykl (samochod tez) przesuwa nagle w bok.
wcale nie trzeba jechac 150 ale im wieksza predkosc tym przesunicie powinno byc wieksze bo przy jednakowym czasie reakcji na nagle pochylenie motocykla (dla predkosci 150 i 90) droga jaka przeciedziemy zanim skontujemy przy 150 bedzie wieksza. |
Zgadzam siê, wiatr wieje tutaj i tutaj. Chocia¿ nad lasem nieco wolniej a w dodatku nad koronami drzew. Gdy wyje¿d¿asz z lasu wiatr wieje ni¿ej, ju¿ na wysoko¶ci trawy, w dodatku mo¿e wyst±piæ co¶ takiego co nazywam ¶cian± lasu. Wiatr dodatkowo opiera siê o barierê lasu i wieje nie do¶æ ¿e w bok po p³aszczy¼nie ziemi to jeszcze w bok po p³aszczy¼nie "¶ciany lasu", co pocz±tkowo dodatkowo utrudnia jazdê. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Nie moesz ciga zacznikw na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
• • • •  |